in

Trgovci 3 recenzija – Smith je snimio ok film

Kevin Smith se vratio na izvor svoje karijere u Quick Stop trgovinu, epicentar njegovog filmskog univerzuma. Trgovci 3 su puni autobiografskih momenata ovog autora, a ključna inspiracija je srčani udar koji je Smith jedva preživio.

Jedan od trgovaca protogonista, Randal takođe je doživio srčani udar i odlučuje da snimi film u trgovini. Zvuči poznato? Bukvalno snimaju prve crno-bijele Trgovce iz 1994. i otud suludi meta narativ trećog dijela. Uprkos referencama na vlastitu karijeru, Trgovci 3 su iznenađujuće efektna mala drama.

Ako ćemo se držati Skorsezijeve definicije filma, to je medij koji treba da prenese univerzalna ljudska osjećanja (inače nije film, već nešto drugo), onda je Smith nakon dugo vremena konačno snimio ok film. Dante i Randal su kao pravi ljudi sa egzistencijalnim problemima, a ne karikature. Iako i dalje imamo Jay i Silent Boba koji su praktično crtani likovi. Najgluplja stvar u filmu je ruganje Skorseziju, jer se Smith davno prodao Marvelu za male pare.

Najvjerovatnije potpuno slučajno i nesvjesno, Smith je uhvatio ispraznost i promašenost života ljudi koji su izgradili identitet i smisao života na korporativnim (pop kulturnim) proizvodima kao što su Star Wars i Marvel. Jedna od najtužnijih scena je kad doktor ispituje Randala za vrijeme operacije o njegovom životu, a on prepričava Mandaloriana. Jer je četrdesetogodišnjak bez vlastitog života i prava kriza tek nastaje jer ne zna šta da smisleno uradi sa svojim životom.

Ovaj aspekt filma (ako bude primjećen) biće još aktuelniji u skorijoj budućnosti… Ni Smith ne razumije koliko je dobru kritiku kulturološkog utjecaja Marvel filmova na razne generacije napisao, jer je zasljepljen parama koje dobija od njih i ispraznim komplimentima koje redovno dijeli za iste. Ali možda jednog dana odraste, baš kao i njegovi likovi u ovom filmu.

Smith je najbolji kad referiše samog sebe i likove iz svog New Jersey filmskog univerzuma, iako je činjenica da je izgradio karijeru i imidž na humoru sa mnogo referenci na tuđe pop kulturne proizvode. Uživao sam u svakoj sceni sa Jay-om i Bob-om, bilo mi je drago kad sam vidio ekipu iz reality showa Comic Book Men. U principu najgori momenti su kad ponovo i ponovo imaju isprazne reference na Star Wars. Ne treba se sramotiti svog filmskog univerzuma, imao ga je prije Marvela.

Uglavnom ako ste Kevinov fan nakon dugo vremena uživaćete u njegovom opusu. Za normalne gledaoce ostaje ok drama koja na nov i duhovit način obrađuje krizu srednjih godina.

Nisam očekivao da Smith može snimiti solidan film nakon svih ovih godina, ali prijatno sam iznenađen. Daleko od toga da se radi o nekom revolucionarnom djelu, ali za Kevinove standarde koji su poprilično niski, ovo je film. 7/10

video izvor: Lionsgate Movies

Pogledajte Red Hot Chili Peppers koncert

Devet godina je prošlo od smrti Lou Reed-a