in

Recenzija stripa Ultimativna Invazija

Nakon brojnih nagoveštaja o povratku čuvenog Ultimate univerzuma unutar Marvel stripova, Ultimate Invasion je bio najavljivan i promovisan kao crossover događaj koji bi to konačno ostvario.

Međutim, to nije slučaj jer Hickman u ovom stripu zapravo ne oživljava taj stari univerzum, već započinje neki svoj.

Originalni Ultimate universe je značajan u istoriji Marvela jer je nastojao da modernizuje superheroje i reflektuje kulturu, politiku i duh tog vremena. Ko god je očekivao makar nešto tematski približno tome, takođe će se razočarati. Jedine sličnosti su što Bryan Hitch kopira, odnosno referencira nekoliko panela i stranica koje je radio u Milarovom The Ultimates stripu.

Što se tiče same priče, osnovna radnja se vrti oko The Maker-a, koji beži iz zatvora i putuje kroz vreme kako bi sprečio stvaranje superheroja. Ovo rezultira stvaranjem novog univerzuma koji je kombinacija glavnog i Ultimativnog univerzuma, i u kojem je on glavni. Ostatak priče se fokusira na njega i nove likove koji se upoznaju međusobno, dok ih napada određena interdimenzionalna pretnja.

Od samog početka, vidi se da je strip upakovan sa puno zanimljivih ideja, ali se nijednoj ne posvećuje dovoljno da je dublje istraži. Isti je slučaj i s likovima, s kojima može biti teško povezati se zbog zbrzanog tempa i ovako kratkog formata. Jednostavno nedostaje više vremena da se izgradi čvršća tenzija, ili istraže neki malo dublji motivi oko njih. Većina kao da služe jedino da se pojave i nagoveste da će možda biti značajniji tek u nekoj budućnosti, umesto da budu bitniji faktor u ovoj priči.

Zbog svega toga i sama dešavanja koja trebaju biti dramatična, ne odjekuju onako kako bi trebalo, i to rezultira pričom koja deluje plitko i neispunjeno. Nažalost, ni sam kraj ne uspeva da makar pruži neki dublji zaključak, niti postavi čvrstu osnovu za buduće naslove u serijalu. Jedino što kraj ostavlja jeste Cliffhanger koji najavljuje sledeći veliki događaj u budućnosti.

Treba napomenuti da neko ko nije čitao prethodne stripove ili nije makar upoznat sa određenim likovima može imati problema da potpuno razume zašto se oni pojavljuju i po čemu su značajni.

Što se tiče crteža, Bryan Hitch je ovde možda za nijansu slabiji u odnosu na neka njegova prethodna dela, ali i dalje nije loš. On je važio za crtača koji je možda i najbolje prenosio filmski blokbaster osećaj u kadriranju crteža, posebno u njegovom radu na The Ultimates serijalu. Ovde se taj osećaj malo gubi, možda takođe zbog zbrzanog tempa same priče. Senčenje i bojenje su takođe primetno slabije u poređenju sa tim stripom.

Pozitivno:
+Nekoliko dobrih Ideja
+Solidan Crtež

Negativno: -Zbrzana radnja i tempo
-Slab kraj
-Nedostatak bolje karatkerizacije likova

Sve u svemu, Hickman je oduvek bio poznat po ambicioznim i zanimljivim idejama, ali slabijim i nedovoljno ispunjenim završecima. Ovaj strip nije izuzetak i predstavlja jedno od njegovih slabijih dela. Ultimate Invasion, kao i svi nastavci u serijalu, su Ultimate samo u naslovu. 6.4/10

video izvor i sva prava: Marvel

RZA je objavio album klasične muzike

Pogledajte novi Linkin Park koncert